Wednesday, October 5, 2011

Isu Hudud: Ulamak Yakin Pakatan Rakyat Terus Kukuh

Kuala Lumpur, 4hb Oktober 2011. Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato’ Tuan Guru Haji Harun Taib meluahkan rasa yakinnya bahawa Pakatan Rakyat akan terus kukuh untuk menuju ke Putrajaya pada pilihanraya ke13 yang akan datang.

Demikianlah penegasan beliau sebagai mengulas kejayaan Pakatan Rakyat mencari kata sepakat dalam menangani isu Hudud yang telah menghangatkan pentas politik Malaysia baru-baru ini.

“Kita Dewan Ulamak sangat optimis bahawa Pakatan akan terus kukuh dan InsyaAllah DAP akan terus setia bergandingan dengan PAS dan PKR dalam Pakatan Rakyat”tegas beliau.

“Saya percaya DAP hanya mempersoalkan hudud dari sudut teknikal sahaja iaitu berkenaan pertembungan dengan perlembagaan Persekutuan tapi saya yakin DAP tidak berhadapan dengan sebarang masalah berkaitan prinsip yang telah dikemukakan oleh PAS” tambah beliau lagi.

“Pendirian PAS sangat jelas berkenaan dengan keperluan perlaksanaan Undang-undang Syariah khususnya Hudud seperti yang telah kita tegaskan” ujar beliau lagi yang juga merupakan adun PAS Manir Terengganu.



No comments:

Post a Comment