Wednesday, September 28, 2011

Retreat Berjaya, PRU 13 Fokus Utama

Marina Cove Lumut. 27hb Sep 2011. Dewan Ulamak PAS Pusat telah berjaya menyempurnakan program Retreat Peringkat Pusat di Perak baru-baru ini. Ianya disertai oleh wakil dari seluruh negara yang berkampung di Perak untuk membincangkan persiapan terkini Dewan Ulamak PAS Pusat menjelang pilihanraya Umum ke 13 yang akan datang. Ianya juga bertujuan untuk memperkasakan lagi dewan yang telah dipilih pada muktamar yang lalu.

Pengarah program Retreat Dewan Ulamak PAS Pusat , Ustaz Ismi Taib (gambar) menyifatkan program ini berjaya mencapai matlamatnya sepertimana yang telah dihasratkan oleh pihak pimpinan dewan.

“Alhamdulillah, para perwakilan dari seluruh negara telah memberikan respon yang sangat positif terhadap program retreat pada kali ini, kehadiran juga amat menggalakkan” kata beliau.

“Kita telah bejaya menggariskan banyak perancangan pada peringkat pusat dan negeri menjelang pilihanraya ke 13 yang akan datang, InsyaAllah kita cuba melangkah dengan lebih yakin ke Putrajaya dengan pertolongan daripada Allah s.w.t selain usaha yang dilakukan sebagai tuntutan sunnatullah” jelas beliau lagi.

“Selain daripada perancangan di atas kertas dan usaha, dalam retreat pada kali ini, para peserta telah disajikan dengan perkara yang paling penting iaitu suntikan pengisian dan tawjihat rohani daripada para ulamak terutamanya dari Yb. Dato’ Tuan Guru Haji Harun Taib iaitu Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat sendiri, dan InsyaAllah ianya akan menjadi bekalan yang paling berguna untuk dibawa pulang ke negeri masing-masing” ujar beliau lagi yang juga merangkap Penolong Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat.- Dewan Ulamak PAS Pusat




No comments:

Post a Comment