Tuesday, March 18, 2014

TINDAKAN TEGAS TERHADAP PENGANJUR FESTIVAL FUTURE MUSIC ASIA

Negara sekali lagi dikejutkan dengan kematian enam remaja yang menghadiri Festival Future Music Asia di Stadium Nasional Bukit Jalil beberapa hari yang lepas. Lebih mengejutkan lagi apabila laporan dari berkuasa mengatakan kematian mangsa-mangsa terbabit berpunca dari pengambilan dadah yang berlebihan. Dilaporkan juga, dua dari pengunjung yang menghadiri konsert tersebut masih dalam keadaan kritikal.

Jelas, penganjuran konsert besar-besaran seumpama ini amat melukakan hati seluruh rakyat negara ini di saat semua masih berteka-teki nasib MH 370 disamping ianya jauh menyimpang dari landasan syariat Islam. Penganjuran ini seolah memperlihatkan bahawa negara sudah tidak mempunyai penasihat agama yang berani dan mampu menegur kebiadaban pihak yang menganjurkan program ini.

Justeru, Dewan Ulamak PAS Negeri Perak mengharapkan ada susulan tindakan yang tegas dan keras ke atas pihak penganjur festival tersebut serta pihak yang meluluskan permit konsert tersebut. Ini kerana, penganjuran ini melambangkan keangkuhan dan kebiadaban mereka terhadap Allah. Ujian Allah yang bertimpa-timpa ketika ini sedikitpun tidak menyentuh naluri kehambaan mereka bahkan dengan angkuhnya pesta maksiat dianjurkan sehinggakan mengakibatkan ada jiwa yang terkorban.

Ustaz Nor Azli Musa
Ketua Penerangan
Dewan Ulamak PAS Perak.

1 comment:

  1. ALLAH TAALA BAYAR CASH!!! EMPAT PENONTON KONSERT YANG MATI, ADALAH PENYOKONG TEGAR PAKATAN RAKYAT!!!
    Posted by CUCU TOK WAN at 2:00 PM Tuesday, March 18, 2014

    ReplyDelete