Saturday, October 15, 2011

Perasmian Liqaul Fikri PAS Kawasan Kuala Kangsar







Kuala Kangsar, 14 Oktober - PAS Kawasan Kuala Kangsar hari ini dengan rasminya telah memulakan Liqaul Fikri peringkat kawasan bertempat di Markas Tarbiyyah PAS Kawasan Kuala Kangsar bersebelahan Istana Iskandariah, sebagaimana yang disarankan oleh Lajnah Tarbiyyah dan Perkaderan Badan Perhubungan PAS Negeri juga sepertimana yang disarankan dari peringkat Pusat.

Mereka telah meminta agar Ketua Dewan Ulamak PAS Perak iaitu AF Ustaz Shuid Din untuk merasmikan dan juga memberikan pengisian tentang peri pentingnya diadakan Liqaul Fikri di peringkat kawasan-kawasan di negeri Perak bagi menyatukan wehdatul-fikr di kalangan ahli-ahli, AJK-AJK Kawasan dan Cawangan-cawangan.

Majlis bermula seawal 6.45 petang itu dimulakan dengan sesi pendaftaran ahli-ahli PAS Kawasan Kuala Kangsar, kemudian solat Maghrib berjama'ah dan makan malam. Sejurus selepas solat Isyak berjamaah, sesi perasmian dan pengisian disampaikan oleh AF Ustaz Shuid Din. Setiap cawangan dikenakan yuran sebanyak RM20 dan bagi setiap ahli individu dikenakan yuran sebanyak RM3. Majlis Liqaul Fikri ini berakhir pada jam 11.00 malam.







No comments:

Post a Comment