bersama kepimpinan ulamak




Saturday, October 29, 2011

{قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ} [سورة آل عمران: 119]

Katakanlah Wahai Muhammad: Pergi matilah kamu dengan kemarahan kamu itu,, sesungguhNya Allah Maha mengetahui apa yang terpendam dihati

Arab.net Dubai melapurkan pada 11/2/2006 kegagalan sepasukan doktor di Hospital Jerman menyelamat nyawa seorang bekas paderi Roland Veselberg yang menyimbah minyak keseluruh badannya dan membakar dirinya kerana terlalu marah dengan pengaruh Islam yang tersebar secara meluas di Eropah dan sikap bertangguh gereja menangani fenomena ini.

Kita sebenarnya tidak hairan sangat kiranya ada orang Kristian yang begitu bencikan Islam hingga sampai keperingkat bunuh diri kerana tak sanggup membaca berita bagaimana hari demi hari orang barat memeluk Islam sama ada orang itu penganut Kristian atau Yahudi. Sehinggakan semakin momokan dan penghinaan dilakukan oleh pihak tertentu di barat sana terhadap Nabi Muhammad dan agama Islam, seperti yang dilakukan di Denmark semakin ramai orang barat secara amnya ingin mengetahui siapa Nabi Muhammad dan agama yang dibawa baginda yang mendorong mereka menemui hakikat kebenaran Islam. Namun yang menghairankan kita ialah wujudnya segelintir manusia yang namanya ala Islam mendiami negara umat Islam sejak lahir tapi menjadi penentang Islam dan masih tidak peka dengan fenomena yang berlaku dalam dunia barat ini. Di Mesir era 80an seorang bergelar pujangga Tawfiq Hakim yang pernah memenangi Hadiah Nobel tapi dihujung usianya telah menghasilkan karya berdialog dengan Tuhan yang mengundang polemik panjang ketika itu sehingga ulamak tersohor Mesir Syeikh Mutawalli Sya'arawi mengeluar komennya dengan berkata: "Umurnya tua bangka tapi imannya tahap kanak2".

Dunia Islam juga pernah digemparkan dengan kemunculan Salman Rushdi, Tasleema Nasreen, Kasim Ahmad, Naser Abu Zayd, Rashad Khalifah, dll yang secara langsung atau tidak menzahirkan kebencian mereka terhadap Islam dengan mempertikaikan kesucian Islam...

Kini bila Mursyidul Am PAS dan Sultan Brunai Darussalam menegaskan perlunya Hukum Hudud dilaksanakan muncul semula suara2 juhalak mempertikaikan undang2 Allah yang Maha Adil dengan tidak sedikitpun rasa malu dengan diri yang berusia ganyut tapi iman lebih rendah dari anak di PASTI.

Kepada orang sebegini Allah berfirman, silakan kamu mati dengan keberangan, kemarahan dan kebencian kamu.... Dan andainya segelintir yang membenci Islam ini ditakdirkan dinyahkan dari bumi Allah...Islam tiada mengalami kerugian apa2 pun kerana saban hari ada saja manusia memeluk Islam setelah mengkaji dan meyakini kebenaran Islam...Rugikah kita dengan ketiadaan mereka ini?

No comments:

Post a Comment

KULIAH SETIAP AHAD MINGGU KEDUA




Kempen Tiga B